חרדות – טיפול עצמי באמצעות תיגוף

חרדות – טיפול עצמי באמצעות תיגוף

אולי חוויתם את זה פעם בעצמכם, או אולי שמעתם על מישהו שחווה את זה: דפיקות לב מואצות, זיעה קרה, מחשבות רצות שנכנסות ויוצאות מהראש בערבובייה אחת גדולה, אי שקט וחוסר מנוחה ובעיקר התחושה שאין איך להירגע. חרדות הן דבר שיכול לקרות לכל אחד ואחת, וחשוב לדעת כיצד להתמודד איתן, גם בשגרה וגם בעת התקף חרדה. אנחנו נתמקד בעיקר בהתמודדות עם חרדות בשגרה, אבל את כל מה שנכתוב על חרדות בשגרה אפשר להכיל גם על התמודדות עם חרדות בזמן אמת. אין דרך אחת להתמודד עם חרדה, אבל ישנן כמה שיטות שנבדקו והוכחו כעוזרות בהתמודדות עם חרדות שגרתיות ולא שגרתיות. תיגוף, מעצם היותו מבוסס תנועה, קצב וקול, יכול לענות על הצורך להתחבר חזרה לגוף בעת התמודדות עם חרדה, ולהוות טיפול עצמי בחרדות.

טיפול עצמי בחרדות - מהי חרדה בכלל?

חרדה נובעת מפחד, הבסיסים שלה נטועים בכל דבר שאנחנו מפחדים ממנו. זה יכול להיות פחד מטיסות, חיות, פחד במה או פחד מבחינות. ישנם עוד סוגים רבים של חרדה, אולם אנחנו נתייחס לחרדות נפוצות. חרדה לא חייבת להתלוות לגורם מסויים, ישנם אנשים שגם חרדים באופן קבוע מענייני היומיום. מחשבות על המצב הכלכלי האישי שלהם, המצב הבטחוני או אפילו מחשבות על העתיד מכניסות אותם למצב מפוחד. ללמוד כיצד לערוך טיפול עצמי בחרדות יכול לעזור לאנשים אלו מאוד, לפתוח להם פתח לדרך התמודדות חדשה שתעזור להם להרגיע את המחשבות הטורדניות וללמוד כיצד להתנהל איתן בעזרת חיבור נכון לגוף.

חרדות וטיפול עצמי בהן יכול להוות כלי משמעותי להתנהלות בריאה יותר בחיים, התנהלות שמקבלת את החרדה ולא מנסה להילחם בה, אלא משנה אסטרטגיה ומתמודדת איתה. במקרים של חרדה, ההמלצה היא להתחבר לכאן ועכשיו. להבין איפה אני נמצא או נמצאת, לגעת בגוף כדי לחבר את המחשבה עם המקום הפיזי בו הגוף נמצא, למצוא אחיזה במציאות למחשבות שמתחילות להסתובב בראש במהירות מסחררת. תרגילי התיגוף יכולים לעזור להפוך את כל המילים הכתובות האלה למציאות, ובפשטות וקלות שרק תקל על ההתמודדות עם החרדות המורכבת גם ככה.

 

תיגוף: דרך פשוטה להתמודדות עם חרדות

שימוש בתיגוף כדרך לטיפול עצמי בחרדות יכולה לפתור הרבה תחושות של חרדה יומיומית. החזרתיות של תרגילי התיגוף, החיבור לגוף דרך הקצב יכולה לעזור לסובלות ולסובלים מחרדה:

  • חיבור לגוף באמצעות תרגילי התיגוף
  • התנעת אנרגיה בגוף על ידי הטפיחות על הגוף
  • מיקוד בתרגיל דרך חזרה על משפטי קצב
  • להיות ביחד: תרגול תיגוף בקבוצה
  • יכולת התבוננות בחרדות ובלחצים
  • תרגול עמידה מול קהל

מכיוון שהתיגוף הוא שיטת אימון שנוגעת במגוון תחומים, כמו הגוף, הנפש, עמידה מול קהל והעברת מסרים כחלק מקבוצה, היא יכולה להתאים להתמודדות עם חרדות ממגוון סוגים. התמודדות עם חרדה לא חייבת להיות מורכבת, היא גם יכולה לעבור דרך תרגילי תנועה וקצב מהנים כמו התיגוף. התמסרות לתרגילים ממריצי גוף ונפש כמו שלנו יכולה להוות חלק מטיפול עצמי בחרדות, שיכולות להסיח את הדעת במהירות. התיגוף יכול לעזור להתמקד בחזרה במה שבאמת חשוב, אנחנו והתקשורת שלנו עם עצמנו.

 

טיפול עצמי בחרדות אפשרי בהחלט

חשוב לציין שלא בכל חרדה אפשר לטפל בעצמנו, וזה תלוי במקורותיה ובעוצמתה, אולם על החרדות היומיומיות שרבים מאיתנו חווים ניתן להקל באמצעות שיטת התיגוף. תרגול קצר בשעות הבוקר או הערב יכול לעזור לכם להניע את הגוף, להכניס אליו אנרגיות חדשות ולהתמקד בתרגול מקצבים שונים, שיכולים לסייע למחשבות הטורדניות לחלוף ולמחשבה להתמקד בלחוש את המקצב, את הטפיחות על הגוף ולהכניס תחושה כללית נעימה וחיובית יותר. את שיטת התיגוף ניתן לתרגל בקבוצה, או גם באופן עצמאי, בבית או בעבודה, ולהכניס לשגרת יומכם תרגילים מגוונים שיקלו על ההתמודדות עם החרדות. טיפול עצמי בחרדות יכול להיות פשוט, יומיומי ושאינו מצריך אביזרים מתוחכמים כדי להגיע לתוצאות מיטיבות. ההתמודדות עם החרדות יכולה להניב יתרונות משמעותיים, גם מעבר לטיפול בחרדה עצמה. תרגול של תיגוף יכול להביא לשקט נפשי, מיקוד במשימות היומיומיות, פירוק חרדות מעמידה מול קהל והזרמת אנרגיה חדשה ומתחדשת לגוף שתעזור לכם לחוות ימים פשוטים, עשירים ומגוונים הרבה יותר.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.